Na ovogodišnjem filmskom festivalu u Cannesu “Zlatna palma” za najbolji dugometražni film, najveća nagrada festivala, otišla je u ruke redatelju Seanu Bakeru, odnosno filmu “Anora”. Baker je tako postao prvi američki redatelj koji je osvojio Zlatnu palmu nakon Terrencea Malicka kojem je ta čast pripala 2011. godine, i to za film “Drvo života”. “Anora” je treći Bakerov film koji se našao u konkurenciji Cannesa nakon “Projekta Florida” i “Crvene rakete”. “Anora” je bio u konkurenciji s naslovima koje potpisuju Francis Ford Coppola (“Megalopolis”) i David Cronenberg (“The Shrouds”), dvojica filmaša koje je Baker u svom pobjedničkom govoru izdvojio kao inspiraciju za snimanje filmova. Film je nakon trijumfa u Cannesu u svibnju napokon dobio i svoj prvi službeni trailer.
“Anora” u središtu radnje prati escort djevojku “Anoru”. Njen je svodnik većinom spaja s klijentima iz Rusije pa tako jedne večeri Anora upoznaje Ivana, mladog sina ruskog oligarha koji joj plaća da mu bude djevojka na tjedan dana. No, ono što je trebala biti obična zabava pretvorilo se u puno ozbiljniji odnos nakon što se par zaljubi i pobjegne daleko od života koji su do tada vodili. Međutim, nakon što bogati roditelji saznaju što im je sin napravio bajka između Ivana i Anore pretvorit će se u pravu noćnu moru. Glavnu ulogu u filmu, escort djevojke Anore, dobila je zvijezda u usponu, Mikey Madison, glumica koju pamtimo po ulogama u filmovima “Bilo jednom…u Hollywoodu” i “Vrisak VI”, dok ćemo u ulozi Ivana gledati Marka Eidelshteina, također mladog i perspektivnog glumca.
Redatelj filma, Sean Baker, istaknuo je kako je želio snimiti univerzalnu priču koja će skinuti stigmu koju nose sve seksualne radnice. Njima je ujedno i posvetio film, baš kao i Zlatnu palmu. Upravo je na tom tragu i sam trailer, a koji prikazuje životne slike kakve inače voli Baker u svojim filmovima. Anora se u tom pogledu čini kao savršeni vrtlog emocija kroz dramu, komediju i romansu. Kada tome dodamo realističan pristup priči koji njeguje Baker kao redatelj, onda možemo biti sigurni kako će nas i ovaj put natjerati da zajedno osjećamo i živimo likove koje na svoj filmsko životan način stvara.
„Ljude moramo podsjetiti da gledanje filmova kod kuće, dok istovremeno provjeravaju e-mailove, notifikacije na mobitelu te uopće ne obraćaju pozornost na ono što se događa na ekranu jednostavno nije način za pravo uživanje u filmovima, bez obzira na to što nam se to želi nametnuti kao “novo normalno.“ Gledanje filmova u kinu, gdje zajedno dijelimo smijeh, tugu, ljutnju i strah – bilo sa prijateljima ili potpunim strancima, jedini je pravi način doživljaja filma. To je iskustvo koje pamtimo cijeli život. I zato kažem kako je budućnost kinematografije tamo gdje je i počela – u kinu.
Mislim kako vam bolja pozivnica za gledanje “Anore” od ove izjave redatelja Seana Bakera uistinu nije potrebna. Film u kina stiže 18. listopada.